بیرجند- رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از اجرای طرح ویژه نظارت و بازرسی بر کالا و خدمات در استان خبر داد .

به گزارش خبرنگار مهر، علی تهوری ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران از اجرای طرح ویژه بازرسی و نظارت بر کالا و خدمات خبر داد و افزود: این طرح از سه روز گذشته در استان آغاز شده است.

وی با بیان اینکه در قالب این طرح ۱۰ تیم به طور مستمر بر واحدهای صنفی و غیر صنفی نظارت می‌کنند، اظهار کرد: همچنین ۶۴۰ ناظر افتخاری در این طرح با ما همکاری دارند.

تهوری بیان کرد: واحدهای صنفی و غیر صنفی طبق ماده ۱۶ و ۶۵ قانون موظف به درج قیمت بر روی کالاها و نصب نرخ نامه در معرض دید مشتریان هستند.

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی بیان کرد: همچنین باید فاکتور خرید کالا را جهت ارائه به بازرسان داشته باشند.

وی بیان کرد: شرکت‌های پخش و واحدهای تولیدی باید در عرضه کالا و اقلام، نرخ آن‌ها را از طریق سامانه ۱۲۴ به واحد بازرسی اعلام کنند.

تهوری بیان کرد: در این طرح تلاش می‌شود با ثبت قیمت کالا و ایجاد بانک اطلاعاتی، قیمت‌ها کنترل شود.

وی اظهار کرد: از شهروندان خواستاریم در صورت بروز تخلف، مراتب را از طریق سامانه ۱۲۴ گزارش داده و پاسخ خود را دریافت کنند.

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۵ هزار و ۱۲۸ مورد بازرسی در سطح استان انجام شده است.

وی با بیان اینکه این بازرسی‌ها منجر به ارسال ۳۰۱ پرونده تخلف به تعزیرات حکومتی شده است، اظهار کرد: ارزش این پرونده‌ها دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال بوده است.

تهوری بیان کرد: در راستای رسیدگی به شکایت‌های مردمی، یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به شاکیان برگشت داده شده است.

وی با اشاره سامانه ۱۲۴ بیان کرد: از ابتدای سال جاری ۶۴۳ مورد تخلف به این سامانه گزارش‌شده و ۱۲۵ پرونده تخلف نیز تشکیل شده است