مديرکل استاندارد تهران از آغاز طرح بازرسی از مخازن CNG تاکسی‌های دوگانه سوز و در حال تردد در شهر تهران، از ابتدای امسال خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي اداره کل استاندارد استان تهران ، مسلم بيات در تشريح اين طرح گفت: اين طرح در مرحله ازمايشي و با هماهنگي ميان سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري تهران، سازمان مديريت و نظارت بر تاکسي‌راني شهر تهران و اداره کل استاندارد استان تهران، از ابتداي سال 94 آغاز شده است.
بيات با ابراز نگراني از وقفه ايجاد شده در فرايند بازرسي مخازن از سوي نهادهاي ذيربط، تاکيد کرد: مخازن CNG نصب شده بر روي خودروهاي دوگانه سوز از جمله تجهيزات پراهميت و داراي ضريب حساسيت و ايمني بسيار بالاست که با توجه به تحمل فشار بالاي کاري، چرخه‌هاي مکرر پر و خالي شدن روزانه و با در نظر گرفتن عمر مفيد کاري، بايد در فواصل زماني معين سالانه، سه سال يکبار و نيز هر پنج سال يکبار مورد بازرسي‌هاي چشمي، آزمون‌هاي هيدرواستاتيک و در صورت لزوم و حسب تشخيص شرکت بازرسي‌کننده، مورد آزمون‌هاي تکميلي قرار بگيرد.
وي با تاکيد بر داوطلبانه بودن اجراي اين طرح از سوي سازمان ملي استاندارد ايران براي شروع اين فعاليت، افزود: مخازن ذخيره گاز طبيعي فشرده(CNG) دو هزار دستگاه تاکسي گازسوز در حال تردد در شهر تهران، از طريق ابلاغ ماموريت به شرکت‌هاي بازرسي ذيصلاح، مطابق استانداردهاي ملي و به صورت چشمي مورد بررسي و بازرسي قرار مي گيرد.
وي در پايان خاطرنشان کرد: در اين مسير،همکاري و هماهنگي موثر همه دستگاه‌هاي نظارتي و اجرايي ملي و استاني و نيز مشارکت مسوولانه همه رانندگان تاکسي در جهت تامين ايمني وسيله نقليه و سرنشينان،که روزمره از ناوگان حمل و نقل عمومي درون شهري استفاده مي‌کنند، بسيار حساس و ضروري است.